Schrijf mee!
« »

Communicatie

Kaakklem

6 juni 2016 | 120w | C.P. Vincentius â€  | 9

Hoelang Freddy kauwgom gebruikte, kon hij zich nauwelijks herinneren. Wel wist hij dat zijn moeder de gewoonte verafschuwde, net als zijn vrouw en zijn schoonmoeder. Zelf was hij bijzonder gesteld op een stevige bal kauwgom, beurtelings tussen de linkerkaken en de rechter. Tot opeens, na vier jaar huwelijk en met een tweede tweeling op komst, zijn kaken in een klem schoten. De tandarts sprak van occlusie en kaakklem. Moeder, vrouw noch schoonmoeder waren van het tegendeel te overtuigen; het kwam volgens hen door de kauwgom. Prompt schoot de klem weer in zijn kaken en knarsten zijn tanden ’s nachts. ‘Het lijkt wel of ik naast een grindmolen lig,’ verklaarde zijn vrouw. Hij liep weg. De pijn werd ineens te hevig.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van C.P. Vincentius of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

25 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »