Schrijf mee!
« »

Column, Cultuur, Maatschappij, Mensen, Natuur

Hooikoorts

20 maart 2016 | 120w | N.D.D. | 3

Het begin van deze week kenmerkte zich door stralend weer. De wintervuiltjes op de ramen toonden zich ongegeneerd in vol ornaat. Ik gooide de gordijnen in de wasmachine, zodat ik de ramen kon zemen en lappen naar hartenlust. Gedreven door geheime krachten nam ik het hele huis onder handen. Ik maakte er een spiegelpaleisje van. Ik luchtte onze woning en genoot met volle teugen van een beloftevol nieuw voorjaar.

Op vrijdag werd het me duidelijk dat ik te veel genoten had. Hoe meer frisse lentelucht ik binnenkreeg, hoe voller mijn sinussen leken te worden. Tegen de zaterdag zat mijn hoofd vol met snot.
Op het einde van de week niesde ik poetskriebeldiertjes en stofferige stuifmuiltjes. Als neusslijmvliezen beginnen te meanderen…

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van N.D.D. of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

14 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »