Schrijf mee!
« »

Fictie

Alweer een medische misssiezuster I

18 april 2016 | 120w | C.P. Vincentius â€  | 7

Wat ontkiemt na blikseminslag? De alleenstaande Tonnie, amper uit de woongroep gezet nu hij achttien is, wint zeven miljoen. Familie en kennissen ontkennen dat Tonnie slim genoeg zou zijn om een staatslot te kopen, laat staan zeven miljoen te winnen. Tonnie, die met klinkende cijferlijst en diploma vlot door de HAVO is heengelopen laat de juridische besognes over aan Draeksen & Kersenboom, advocaten en accountants ter stede.
Heeroom Hendrik heeft Tonnie geschreven over zijn situatie als missionaris in een Indiase wereldstad. Tonnie schrijft terug: ‘Ik wil vijftig grote en witte huizen, samen met een hoofdgebouw op een ommuurd terrein. Ik wil vader van duizend kinderen zonder vader zijn. Dure, degelijke huizen, met schoon water. Eigenlijk wil ik ook wel een harem.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van C.P. Vincentius of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

15 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »