Schrijf mee!
« »

Column, Communicatie

WoordStrijd

20 april 2015 | 120w | Rob van Bedaf | 2

Twitterland is verdeeld door kolkende wijsheid, kliffen van misverstand en vleesetende HashTags. HonderdveertigTekens markeren ingenomen vooroordelen. Het alfabet als scheermesjes aan een wurgkoord geregen.

Twitteraars zijn een nijver Volkje. Onvermoeibaar dragen Volgers munitie aan in de vorm van Shaming– en BlamingToortsen. Er heerst een constante WoordStrijd. Geshellsockte Vrijdenkers worden stelselmatig afgevoerd naar Internetvrije zones. GroteWoordenGranaten worden in stelling gebracht. GrootBlogger destilleert hier een verbale clusterbom uit. Dan wordt de ReplyKatapult naar het front getypt en op scherp afgesteld. Reaguurders verschansen zich in hun LoopgraafTimeline. De TweetTrekveer wordt ontgrendeld! De BlogBom spat bij de vijandige DigitaalCohorten uiteen in BrisantKapitalen: “Fascisten, Multiculti-idioten, DomRechts … Tuig & Studenten, Nazi’s, IslamoFoben, LinksGekkies … Racisten, AntiSemitieten!”.

De GenocideTweet zindert onder het keyboard. Stand-by, om alle Mildheid te verdelgen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Rob van Bedaf of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »