Schrijf mee!
« »

Eten & drinken, Familie

Mijn gang

10 december 2015 | 120w | Irma Moekestorm | 5

‘Op jouw gang!’ Plagend worden zeven papieren bekers naar mij opgeheven. Nerveus slurp ik aan het rietje.

Een half uur geleden stond de familie, tot mijn verbazing, in kerstoutfit op míjn stoep. Jaap pronkend met zijn eeuwige kalkoen en Henk met de champagne. Pas toen viel het kwartje: het jaarlijkse familiekerstdiner bleek helemaal niet bij mijn broer te zijn. Het was mijn beurt de tafel en overige gangen te verzorgen…
Er zat niets anders op dan het hele stel mee uit eten te nemen.

Jaap tovert de kalkoen vanonder zijn overhemd en vleit hem teder tussen de Franse frietjes en hamburgers.
‘Op mijn afgang, zul je bedoelen,’ mompel ik, terwijl ik de champagne rijkelijk in mijn inmiddels lege milkshake-beker giet.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Irma Moekestorm of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »