Schrijf mee!
« »

Mensen, Natuur

Koningin Maxima verijdelt aanslag

27 augustus 2015 | 120w | Rolf van der Leest | 8

We schrijven het jaar des Heeres 2015. Exact om 14.48 uur vaart het koninklijk gezelschap de Oranjesluis uit en zet koers richting IJmuiden. Aan het roer niemand minder dan Zijne Majesteit Koning Willem-Alexander.

Om De Groene Draeck, vernoemd naar het uit 1623 stammende vlaggenschip van Piet Hein, dobbert een omvangrijke politie-escorte. Aan boord van deze snelle interventiemacht staan ook duikers paraat.

Toch houdt op dat moment bijna niemand rekening met een welgemikte aanslag vanuit de lucht. Bijna niemand: op het moment dat prins Maurits, in zijn functie als beschermheer van Sail, vanaf de boeg van De Draeck het gepeupel toewuift, verijdelt koningin Maxima, staande naast Maurits, een gerichte aanslag door een warm meeuwenkwakje in haar ruime decolleté op te vangen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Rolf van der Leest of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

8 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »