Schrijf mee!
« »

Maatschappij

Brutale onververschilligheid

22 december 2015 | 120w | Rudi J.P. Lejaeghere | 0

Brutale onverschilligheid, ik heb dit ergens in de wandelhoeken opgevangen. Het indifferentisme van het leven: een dodelijk ongeval, een verschrikkelijke moord, een catastrofale ramp. Hoeveel zegt het ons nog?

We lezen iedere dag de krant, bij de koffie en een boterkoek. Met de natte vinger draaien we pagina’s. Hier een leven weg, daar een drama … sla maar om. Hoeveel zegt het ons nog?

Het is de ver-van-mijn-bedshow die we kijken op tv, in het journaal, liefst met sappige beelden. Ocharme, dat is toch zo jammer. Volgende post, onze favoriete soap! Hoeveel zegt het ons nog?

Bloed, geweld, verkrachting. Boeit het ons meer dan het ons onverschillig laat?

Bedenk even heel kort dat morgen dit ook op je weg kan liggen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Rudi J.P. Lejaeghere of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

1 reactie

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »