Schrijf mee!
« »

Fictie

Alleen zand

11 november 2015 | 120w | C.P. Vincentius â€  | 5

De Anoemari’s kennen tweehonderd woorden voor toilet. Opmerkelijk, want deze nomadenstam zuidoostelijk van de Sahara doet gewoonlijk zijn gevoeg langs de openbare weg. De traditionele, wijde gewaden van de stamleden bieden hen al hurkende voldoende privacy. Kinderen, vrouwen, mannen, het maakt niet uit; wanneer de natuurlijke aandrang de overhand krijgt, zoekt de gemiddelde Anoemari een enigszins beschut plekje op en ontlast zich. Gezien het feit dat de wind ter plekke constant woestijnzand in beweging houdt en dit zand alles met een laagje bedekt, wordt het ontlasten in het openbaar niet als een hygiënisch probleem ervaren. Alleen wie direct in de voetsporen van Anoemari treedt, loopt grote kans in de poep te trappen. Zand erover! Want zeep en soda blijven schaars.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van C.P. Vincentius of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

7 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »