Schrijf mee!
« »

Maatschappij, Mensen

Rekentuig

28 augustus 2014 | 120w | Hadeke | 14 |

De leerlingen zijn eindelijk rustig aan het werk. Ik zou vaker een toets moeten afnemen. Eigenlijk alleen maar toetsen.
In de reguliere les vliegen stukjes gum rond, eindigen natgekauwde propjes papier vastgekleefd op het digibord en gaat mijn uitleg verloren in geroezemoes en opstandig gedrag.
‘Waarom moeten we eigenlijk leren rekenen? Dat is basisschoolstof.’
Voor argumenten staan ze niet open, ze lijken mijn angst te ruiken. Een klas als veelkoppig monster. Ik zwijg dan, inplaats van te antwoorden.
Gedachtenloos zet ik verschillende cijfers neer op de abacus. Pas bij het grootst mogelijke getal merk ik dat er een kraaltje mist.
Als ik opkijk zie ik nog net hoe de kraal vanaf een elastiekje uit een hand richting mij gelanceerd wordt.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Hadeke of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

1 reactie

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »