Schrijf mee!
« »

Fictie

Onder druk

15 december 2014 | 120w | jack | 6

Hij verbijt zich over het feit dat de ander hem minnetjes vindt. Terwijl hij zoveel meer te bieden heeft! Hij graait in de onderkast, zorgvuldig en ritueel doch onder hoge druk, rijgt de blokken aaneen tot zijn zingeving de hulp van zijn bovenbaas benodigt. Diens blokken zijn groot, loodzwaar; ze lijken te schreeuwen als ze aan zingeving pogen te doen. Werkend met zijn hoofd doet de bovenzetter er beter aan de bovenkast te ontzien.
Nochtans belet het zetduiveltje hem nu en dan het werk door de bovenkast als kleinkapitaal onderin te leggen. Dan schreeuwt de onderzetter in grootkapitaal zijn onzinnen. Het euvel wordt verlicht door een cliché, wat de aandacht afleidt van het zetsel dat de lezer een spiegel voorhoudt.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van jack of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »