Schrijf mee!
« »

Maatschappij, Mensen

Binnen

3 oktober 2014 | 120w | Kunstkopje | 3

De sleutel gaat over in vreemde handen, het slot wordt snel ontsloten. Twee gaan binnen maar doen de jas niet uit. Van kamer naar kamer wordt gelopen alles wordt minutieus bekeken en beoordeeld. Zelfs de wc, die is schoon en leeg. Net zoals de eerste slaapkamer, bed is opgemaakt en onbeslapen. In de keuken druppelt zachtjes de kraan in een omgespoeld kopje, op het aanrecht een bordje met een paar kruimeltjes en wat hagelslag. Voort gaat het naar de woonkamer. De pas wordt abrupt ingehouden bij het doorgaan van de deur. Scherp het geluid van plots ingeademde lucht. Gordijnen dicht en kaal licht van een peertje verlichten de scene. Daar ligt het bijzettafeltje als stille getuige van het oneigenlijk gebruik.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Kunstkopje of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

1 reactie

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »