Schrijf mee!
« »

Communicatie, Familie, Liefde, Mensen, Natuur

Wakker worden

16 augustus 2013 | 120w | Conny Hoogendoorn | 35

Op het terras dat de eerste straaltjes zonlicht vangt, drink ik met kleine teugjes mijn koffie. Zwaluwen verzorgen het ontbijt van hun kroost. Ver weg blaft een hond. Een koe maakt luidruchtig kenbaar weer moeder te willen worden. Aan de bosrand kijkt een hertje verbaasd in het rond. Het is nog een jonkie, de mistige dauw reikt bijna tot zijn buik. Hij houdt zijn koppie een beetje scheef en roetsj, weg is hij weer.
Langzaam ontwaakt ons vakantiedorpje. ‘Ik ben klaar!’ klinkt een schattig meisjesstemmetje door het badkamerraam van de buren. Een ontspannen papa helpt zijn dochter. Aan de overkant opent mijn bejaarde buurman zijn luiken en steekt zijn pijpje op. Nog even, dan is het hier weer een gekkenhuis.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Conny Hoogendoorn of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

26 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »