Schrijf mee!
« »

Cultuur, Eten & drinken, Maatschappij, Mensen

Vette lever

12 juni 2013 | 120w | Gerda Hulsebos | 4

Een struise vrouw staat voor de etalage van de traiteur. Vele heerlijkheden van diverse origine staan uitgestald. Conservenblikken staan strak opgesteld, als soldaten in het gelid. Nee, dit is beslist niet met de Franse slag gedaan. Het uithangbord naast de winkeldeur wenkt uitnodigend: Foie Gras Gastronome is hun specialiteit. De vrouw verwacht gasten, ze heeft vast een exquise menu in gedachten.

Vlakbij staat een mager mannetje in sjofele kleding, net geen lompen te noemen. Een bierflesje steekt uit zijn jaszak. Hij heeft net zijn vingers afgelikt. In zijn hand een bruine papieren zak met het eetbare restant van een ‘vuilnisbakken-menu.’ De clochard schijnt evengoed te genieten.

Dit straattafereel aanschouwend vroeg ik me af: zou hij al een vette lever hebben?

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Gerda Hulsebos of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

7 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »