Schrijf mee!
« »

Communicatie, Maatschappij, Natuur

Lentelied

8 april 2013 | 120w | Gerda Hulsebos | 4

Weer sta ik in twijfel: welke foto stuur ik in voor het thema ‘Lente?’ Dit jaar is het lentegevoel nog moeilijker over te brengen, na wekenlang gure Siberische windvlagen te hebben gedoogd. Ze zijn er weer, de eeuwige paarse, gele of witte krokussen. Of waren de sneeuwklokjes er al eerder als lenteboden? Dartele lammetjes zie je trouwens ook al zo vaak in de inzendingen. Gisteren weer de eerste LHB-tjes digitaal gevangen genomen, die doen het ook altijd goed. Turkse tortels, elkaar teder beminnend, gesnapt op het dak van buurman’s chalet.
Ik scroll nog eens door mijn talrijke beeldbestanden. Uiteindelijk kies ik de zwart-wit foto van een uit volle borst zingende merel, het silhouet strak als knipselwerk.
Je hoort hem zingen!

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Gerda Hulsebos of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

9 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »