Schrijf mee!
« »

Natuur

Glazenmaker

15 april 2013 | 120w | G.J. van Gisteren | 7

Wachtend op mijn volgende prooi scan ik bewegingloos mijn omgeving. Ik span en ontspan mijn uitklapbare onderkaak. Rechts van mij, onder plompenbladeren, schiet een snelle schaduw zenuwachtig weg. Mijn facetogen registeren beweging, prooi! De schim komt dichterbij, nu! Mijn kaken klappen als een springveer uit, mis! Geërgerd klap ik mijn vangmasker weer in. Mijn pantser zit te strak en ik word alsmaar strammer.

Moeizaam kruip ik via het riet uit het water. Alles doet me zeer, plots scheurt het chitine op mijn rug open. Mijn verborgen mutatie krijgt eindelijk ruimte. Ik pomp bloed in mijn vleugels en euforisch trillend oefen ik mijn eerste slagen. Naast honger voel ik iets nieuws. Een soortgenoot zoeft voorbij, mijn brein slaat op tilt, seks!

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van G.J. van Gisteren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »