Schrijf mee!
« »

Cultuur, Mensen

After Party

13 februari 2013 | 120w | G.J. van Gisteren | 7

De stank van verschaald bier, sigarettenpeuken en shoarma is overweldigend. Rechts slaapt Bart op een bank, op de andere sofa knuffelt Roy een kussen. Voorzichtig schuifelend, tussen de op de grond slapende meute door, ruim ik lege bierflessen op. Even kijken … Is iedereen heelhuids thuis gekomen? Kreunend wordt één van de feestbeesten wakker.

De stoere bier zuipende en carnavalsliederen brallende berserkers zijn veranderd in rustige jongens, sommigen met bonkende koppijn. Vikingen, blues brothers, piraten en striphelden nuttigen uitgeblust een broodje met een mok koffie. Sterke verhalen komen los: “Heb je dinges gezien? Lachen man … en Mike dan, die was weer helemaal …” De stoom is afgeblazen, dadelijk keert iedereen weer huiswaarts. Een laatste, ”Alaaf!” en dan weer terug naar, ”Houdoe!”

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van G.J. van Gisteren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

6 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »