Schrijf mee!
« »

Column, Communicatie, Maatschappij, Mensen

A la Turca

23 juni 2013 | 120w | JelStein | 3

De derde dinsdag in september moet het gebeuren. Nederland is zijn regering zat. Het is een zwak, initiatiefloos, doelloos kabinet dat van zijn kiezers een duidelijke boodschap gaat krijgen. Het is jammer voor H.M. Maxima en Z.M. Willem-Alexander dat ook zij er mee worden geconfronteerd. Of liever gedoseerd. Noem je dat zo, als je met jouw rug (dos) in plaats van jouw voorkant (front) naar iemand gaat staan? Prinsjesdag wordt de dag van het “Nationaal Stil Protest”. Op zijn Turks: iedereen langs de route gaat met zijn rug naar de stoet staan. Alle oranjeverenigingen – traditioneel vooral voorstander van het CDA – hebben hun medewerking toegezegd. Het wordt een zwijgend protest à la Turca, een indringende boodschap zoals nog nooit is vertoond.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van JelStein of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

8 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »