Schrijf mee!
« »

Column, Maatschappij, Mensen

Verlengd leven?

6 oktober 2012 | 120w | Arenda | 3

Met verontwaardiging las ik dat dure medicijnen voor bejaarde kankerpatiënten niet langer vanzelfsprekend worden verstrekt, doordat ze niet samengaan met bepaalde aandoeningen. Overtuigend bewijs ontbreekt echter. Ziekenhuizen krijgen derhalve extra geld hetgeen niet altijd ten goede komt aan die groep waarvoor het is bestemd.
Bij mij kwamen meteen twee gedachten op: enerzijds het streven in onze cultuur om kost wat kost mensen zo lang mogelijk in leven te houden en anderzijds de weerstand om de lijdende mens een waardig einde te gunnen.
Patiënten dure medicijnen onthouden betekent in sommige gevallen een langere lijdensweg. Niet elke (zieke) bejaarde wenst een zelfgekozen einde, echter, wordt het niet tijd om voor degenen die daarvoor kiezen, een humaan en waardig levenseinde mogelijk te maken?

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Arenda of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

1 reactie

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »