Schrijf mee!
« »

Communicatie

Van luiers en lapjes

7 december 2012 | 120w | Boogje | 1

Wij vrouwen zijn verzekerd van een leven lang luiergebruik. Eerst als onzindelijk kind, dan al die jaren menstruatie, tussendoor een inlegkruisje raadt Always aan (voor broodnodige hygiëne en tegen ‘nare luchtjes’), en als je daar vanaf bent moet je als het even tegenzit aan de Tena-lady. Altijd een gevulde onderbroek of gekurkt gat.
Als je al dit wegwerpmateriaal dat wereldwijd gebruikt wordt één dag op één hoop gooit, hoe hoog zou die berg van nauwelijks afbreekbaar, lichaamsvocht opnemende korreltjes, papier en plastic dan zijn?
Van de milieulobby moeten baby’s weer katoenen luiers om, maar godzijdank heb ik nog niemand gehoord die de periodebroekjes met badstof lapjes, wekend in een emmertje, weer wil introduceren. Ik ga geen slapende honden wakker maken.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Boogje of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »