Schrijf mee!
« »

Natuur

Moorddadig tafereel

4 mei 2012 | 120w | Defrysk | 2

Twee eekhoorntjes spelen op een stapel hout bij de bosrand.
Ze hebben besloten van dit hout hun nest te maken: ze hebben er zin in. Ze spelen, springen, dansen en verstoppen zich voor elkaar in het bouwsel.
Over een paar weken zullen, als alles goed gaat, oogjes van baby eekhoorntjes uit hun burcht gaan gluren. Onhandig, speels en nieuwsgierig.

Twee kraaien krassen naar elkaar. Ze hebben besloten een nest bouwen, hoog in een van de halfdode dennenbomen met uitzicht op de blije eekhoorntjes.
Over enkele weken zullen, als alles goed gaat, de kuikentjes uit de eieren breken. Onhandig, nat en hongerig.

Gelukkig hebben dieren geen bewustzijn en zal het ons aangedane verdriet van het moorddadig tafereel aan hen voorbij gaan.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Defrysk of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

1 reactie

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »