Schrijf mee!
« »

Familie, Maatschappij, Mensen

Monster

10 december 2012 | 120w | Ap den Engelsman | 8

“Ria! gedrocht, zeven letters, in ’t midden ns!” Afwachtend luisterend leunt hij naar voren, dan klinkt het timide vanuit de keuken “monster”. Verdomme, dat had hij zelf ook wel kunnen bedenken, sinds eergisteren werd zijn leven geregisseerd door Het Monster en en dan vooral van De Uitslag. ‘Monster’ vult hij in op zijn kruiswoordpuzzel, verticaal, ‘ja, nu nog wel’ bedacht hij grimmig, het zag er naar uit dat zijn leven zich zeer binnenkort vooral horizontaal ging afspelen. Acht horizontaal ‘destijds’; ‘vroeger’ noteert hij zwartgallig, alles wat nu langskwam stond in het teken van het verleden, de grote terugblik. Familie en vrienden waren ingelicht, het medeleven was hartverwarmend, volgens Ria. Een kerstboom hoefde hij in ieder geval niet meer te halen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Ap den Engelsman of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

5 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »