Schrijf mee!
« »

Column, Maatschappij, Mensen

Eelt

28 september 2012 | 120w | G.J. van Gisteren | 2

“Wij zijn snel weer terug na deze boodschappen.” Ik zap onmiddellijk verder. Een quiz … zap, een talentenjacht … zap, grijze helikopterbeelden over een aanslag in Bagdad. Een uiteengescheurd gebouw, brandende autowrakken, een krater en overal stofwolken, brokstukken en puin.

Het beeld switcht naar een cameraploeg op de grond. Een jonge man, hevig bloedend uit een hoofdwond, strompelt verdwaasd, met een gesluierd meisje in zijn armen, doelloos rond langs het puin. Twee hysterische huilende vrouwen zitten naast het lichaam van een oude man zonder benen. De hulpdiensten zijn wanhopig bezig tientallen gewonden te transporteren op draagbaren en militairen zoeken in en onder het puin naar overlevenden.

Ik kijk op de klok en denk, zou de reclame al voorbij zijn?, en zap terug.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van G.J. van Gisteren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »