Schrijf mee!
« »

Fictie, Maatschappij

De toestand van de staat

23 november 2012 | 120w | Jozef Faucompret | 0

De Staat liet boeken toe die gelezen werden in bibliotheken uitsluitend bezocht door de hoogste functionarissen van de Staat. Machiavelli en Vidal waren favoriete auteurs; memoires van gestorven beroepspolitici waren noodzakelijk leesvoer; Shakespeare, Kafka en Beckett stierven een lange doodstrijd door gebrek aan aandacht.
De Staat produceerde showprogramma’s via de Staatstelevisie, want het gepeupel moest met iets worden bezig gehouden. De showprogramma’s werden aan elkaar gepraat door altijd weer dezelfde, en daarom geliefde (niemand hield immers van onbekende) presentatoren en presentatrices. De Staat verschafte goedkope alcohol, want wie niet kon bezig gehouden blijven door showprogramma’s moest dronken gehouden worden. Met degenen die opstandig werden omwille van dronkenschap, werd onverbiddelijk afgerekend door soldaten, de infame drie G’s. De Staat was onfeilbaar.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Jozef Faucompret of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »