Schrijf mee!
« »

Mensen, Studie & werk

Watermanagement in Toronto

3 februari 2011 | 120w | Defrysk | 0

In Toronto zijn er jaarlijks ongeveer dertienhonderd ondergrondse waterleidingen die het begeven.
Een deel van leidingnet is ruim tachtig jaar oud en aan vervanging toe.
Vooral in de winter begeven dagelijks tientallen leidingen het door opdooi en vorst.
Reparatie per geval kost rond de zesduizend dollar.
Op dit moment wordt er gewerkt aan zeven gebarsten sproeiers.
De kosten om deze problematiek definitief op te lossen zijn een 1,2 miljard dollar.
Zoals het nu gaat besteed de stad jaarlijks ruim een miljoen dollar met bijbehorende ellende.
Vannacht krijgen we zwaarste sneeuwstorm sinds drie jaar.
Als Toronto morgen wakker wordt, worden de gordijnen opengedaan en kijkt men of hun leiding misschien gesprongen is.
Na de storm kunnen de eindeloze reparaties weer beginnen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Defrysk of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »