Schrijf mee!
« »

Eten & drinken, Fictie, Natuur

Wat eet u tijdens uw nachtrust?

29 april 2011 | 119w | Defrysk | 0

Het is algemeen bekend we tijdens de slaap zo nu en dan een insect verorberden. Wel vervelend en smerig, maar op zich geen probleem. Een van die insecten heeft een eigenaardige eigenschap. We noemen dit kevertje een ‘spore vormend’ insect. Zodra het beestje doorgeslikt wordt maakt het met zijn spuug een beschermend balletje. Als het balletje onze maag is gepasseerd breekt het beestje er uit. Dan gaat het diertje een kolonie maag-darmkanaal kevertjes vormen met de eitjes die het heeft meegenomen. Wij mensen merken er weinig van. Als je honger hebt voel je ze wel eens. Een borrelend schurend gevoel, die aangeeft dat de beestjes honger hebben. In de volksmond wordt dat ook wel rammelen van de honger genoemd.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Defrysk of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »