Schrijf mee!
« »

Cultuur

Unica’s

3 mei 2011 | 120w | Carel de Mari | 0

Vandaag staat er een bezoekje aan Royal Leerdam op het programma. Deze enige kristalfabriek in ons land geeft op gezette tijden rondleidingen. De film Glas van Bert Haanstra indachtig lijkt het ons leuk wel eens van dichtbij glas geblazen te zien worden. Klokke één uur lopen we de kristalwinkel binnen, de startplaats voor de excursie. De gids begint met haar verhaal over het ontstaan van de glasfabrikage in Leerdam, de ontwikkelingen naar meer artistieke productie en het procedé. Ze vertelt over de vaklui en hun jarenlange bedrijfsopleiding. Tot dan kan ik het goed volgen. Maar waarom ze het toch de hele tijd over Uniekaas had bleef voor mij een raadsel. Ik dacht altijd dat de Leerdammer uit deze streek kwam.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Carel de Mari of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »