Schrijf mee!
« »

Communicatie, Mensen

Stads

16 september 2011 | 120w | Jolanda van Gils | 0

Knipperlichten, links rechts, toeterende gebarende automobilisten, stoplichten oranje rood groen…
Rotondes draaiende, gillende lachende pratende fietsende jongens en meisjes.
Mannen, vrouwen met hun aktetas op het overdreven gemak het zebrapad trotserend, ongeveer gelijk met de er overheen denderende waarschijnlijk enige maar te volle bus.
Kris kras door elkaar overstekende rugtas dragende schoolkindertjes, tussen het grote grof angstaanjagende gebulder van het vrachtverkeer.
In het waarschuwende oranje geklede klinker recht leggende stratenmakers wijzend naar hun hoofd vol zweetdruppels.
Hollende en bellende naar hun werk snellende papa’s en mama’s die net als ik in een enorme haast met de auto op plaats van bestemming proberen te komen.
Zo rustig dorps als dit dorp kan zijn zo verschrikkelijk stads vond ik het deze morgen!

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Jolanda van Gils of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »