Schrijf mee!
« »

Communicatie, Familie, Mensen

Oenen

20 december 2011 | 120w | jonathan | 0

Ooit mislukte in Nederland de lancering van een nieuwe Fiat. Een oen had het ding “Croma” gedoopt. Maar huisvrouwen kopen geen auto’s, nu zelden, in 1986 nooit.
De naam Fiat kennen we wel, in Groningen, maar ze sterven langzaam uit. Volgens de familiedatabank van het Meertens Instistuut, bij literaire Nederlanders sedert Voskuils “Het Bureau” beter bekend als “Het Beerta Instituut”, waren er in 2007 nog 40 Fiatten, in 1947 43.
De Italiaanse jeugd kocht vroeger een Uno om in te vrijen; Croma’s werden pas aangeschaft als de familie compleet was.
Toch is een grotere oen dan de bedenker van de naam “Croma” de SaabSukkel Victor Muller.
Maar de grootste oen woont in het hongerige Noord-Korea: hij heet Kim Song Oen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van jonathan of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

1 reactie

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »