Schrijf mee!
« »

Fictie, Mensen

Kabouter Zoefffff

1 december 2011 | 120w | jacqueline servais_1 | 0

Techniekkabouter Zoefffff staarde naar zijn voetjes. Ooit wilde hij sneller zijn dan anderen. In strenge afzondering bouwde hij een racemonster. Niemand wist ervan.
Jarenlang werkte hij tot zijn Fardarie 368 km kon halen. Eindelijk was het zover: hij ging voor de eerste keer proefrijden.
Met de tank vol biogas reed hij naar het buitenland. Daar mocht hij helemaal los.
Bij 300 km stond het zweet van spanning en inspanning in zijn handen, op zijn neus en voorhoofd. Hij werd bang.
Snel keerde hij om. Tot zijn verbazing mocht hij in eigen kabouterland opeens 130 km rijden. Dat is hard genoeg, dacht hij.
Heel tevreden keerde hij terug naar zijn kabouterstad en reed oude kabouters, die het durfden, overal naar toe.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van jacqueline servais_1 of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »