Schrijf mee!
« »

Communicatie

In het pottenbakkersatelier

28 november 2011 | 120w | jacqueline servais_1 | 0

In pottenbakkersatelier ‘Kabouter Plop’ stond een blaasbalg. Plop pompte het vuur aan om de oven te verwarmen. Hij bakte potten en pannen voor iedereen.
De blaasbalg diende ook voor het smidsvuur, dat het ijzer smeedde. Samen met het hele kaboutervolk maakten ze de gebruiksvoorwerpen.
Een stoute kaboutersoort saboteerde het werk, ze prikten de blaasbalg lek en blusten het smeedvuur. Alle spullen in de oven mislukten. Wat een strop.
Het van touwen gemaakte hijswerktuig hielp Plop zodat hij niet hoefde te sjouwen.
Op een nacht kwamen de stoute kabouters weer. Eentje hing zichzelf per ongeluk op aan de strop. De anderen schrokken erg van de plop die ze hoorden. Ze sprongen achteruit en belandden in het vuur. De pesterijen stopten meteen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van jacqueline servais_1 of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »