Schrijf mee!
« »

Maatschappij, Mensen

Grote stappen

19 november 2011 | 120w | Evelien de Block | 0

In het land Moveria woonde een volk met grote voeten. En om die reden bewoog iedereen zich razendsnel voort. Soms werd er een landgenoot omver gelopen, maar er was geen tijd daarbij stil te staan. Nimmer wilde een inwoner ergens op wachten.
Materia Vita stond dan ook te popelen om haar baby te zien.
‘Schopt hij veel?’ vroeg haar buurvrouw in het voorbijgaan.
‘Ja, hij is een actief mannetje. Net als zijn vader.’ zei ze blozend terwijl ze vlug over haar buik streek.
Toen Magnus werd geboren, verstomden de voetstappen in de verloskamer.
‘Wat een kleine voetjes…’ verbrak nieuwbakken vader Opulentus de stilte.
Net zoals bij andere gezinnen groeide Magnus als kool, al zetten zijn ouders geregeld een stapje terug.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Evelien de Block of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »