Schrijf mee!
« »

Liefde

Faalangst

22 oktober 2011 | 120w | Jonathan | 1

De zwager van mijn vriend is weggelopen. Jos is een schoft.

Ik begrijp er ook niets van; de zus is een aardige, knappe vrouw en Jos komt uit een streng-gereformeerd nest waar hij is grootgebracht met Bijbelteksten als: “Ga heen en vermenigvuldig u.” Scheiden doe je niet.

Jos werkt als automatiseringsdeskundige op een KI (kunstmatige inseminatie) station maar er komen, ondanks opvoeding en inspirerende werkomgeving, geen kinderen. Die moet hij uit Brazilië halen.
Ruim twintig jaar later, de twee zwarte kinderen zijn intussen uitgevlogen, verlaat Jos zijn nietsvermoedende vrouw. Al gauw blijkt dat hij samenwoont.
Die vrouw is geen jonge griet maar één die de vruchtbare leeftijd ruim is gepasseerd.

Volgens mij weet Jos zijn faalangst inmiddels handig te camoufleren.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Jonathan of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »