Schrijf mee!
« »

Eten & drinken, Mensen, Natuur

Dikke armoede

23 september 2011 | 120w | Gavi Mensch | 0

Naar aanleiding van een artikeltje dat armoede dikkere mensen kweekt: het is redelijk simpel. De evolutie geeft arme mensen een reserve(overlevings)opslag. Ook in Afrika zie je dikke moeders met uitgemergelde kindjes, zij moeten voor die kinderen blijven zorgen. Bovendien geeft het eten van zetmeel en suikers net zo’n geluksgevoel als drugs, je ellende weg eten is een bekend verschijnsel. En dan nog de prijs van laag calorisch eten. Een visstick is goedkoper dan een stukje kabeljauwfilet van de gril. Biefstukjes zijn veel duurder dan speklapjes en schenkelvlees in de erwtensoep is te duur voor armen, vandaar de vette varkenspootjes. Armen worden steeds dikker doordat dunner zijn te veel geld kost.
De hamburger van één tegen het diner van vijftig euro.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Gavi Mensch of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »