Schrijf mee!
« »

Communicatie

Boerenpotlood

30 januari 2011 | 115w | Hugleikr | 0

Met ingehouden adem en licht tollend hoofd al uren in de groenstrook langs de proviciale weg. Starend, spiedend, wachtend. Het is benauwd warm en transpiratiedruppels glijden via het voorhoofd de ogen in. Een tractor met aanhanger rijdt met ratelende geluiden voorbij, een Merel trekt op een meter afstand een worm uit de grond. Het beeld van een vrouw op een fiets is haast tastbaar, verlangen naar een sprong in de openbaarheid welhaast onhoudbaar. Dan begint het te druppelen, eerst zacht, dan harder en harder. De lucht trekt dicht en kruislings flitsgeweld kondigt zwaar tropisch regengeweld aan. Een gordijn van hemelwater trekt over. Met je broek op je hielen in een groenstrook langs de provinciale weg.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Hugleikr of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »