Schrijf mee!
« »

Maatschappij, Mensen

Biels

25 mei 2011 | 120w | Ineke Wolf | 0

Meneer B gaf natuur- en scheikunde uit lesboeken die hij zelf geschreven had. En dat vulde hij aan met verhalen. Veel van die verhalen gingen over de aanleg van de Birma-spoorlijn, beter bekend als de “Doden-spoorlijn”. Een spoorweg van 415 kilometer en elke twee meter kostte een mensenleven.
Het was moeilijk om te overleven, legde meneer B uit. Het werk en de werkomstandigheden waren zwaar, voorzieningen waren er niet. En dan vertelde hij hoe zijn kennis van natuur- en scheikunde voor hem het verschil had gemaakt.
Dan snotterde hij. De natgeworden zakdoek legde hij op de verwarming. Naast de andere zakdoeken. Uiteindelijk is dit maar H2O zei hij dan, pakte een drooggeworden zakdoek en ging onverschrokken door met de les.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Ineke Wolf of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

2 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »