Schrijf mee!
« »

Mensen

Bekende

14 april 2011 | 120w | Carel de Mari | 1

Het hele dorp, dat zich op historische gronden trots stad noemde, kende hem. Alle dagen schuifelde hij in zijn voddenkleren achter zijn met volgepakte plastic tassen behangen rollator door de straten. Aan het silhouet werd hij al herkend, de penetrante pislucht bevestigde slechts zijn aanwezigheid. In de plaatselijke supermarkten werd hij steeds maar voor even gedoogd, net genoeg voor een bakkie koffie. De klanten mochten er geen lucht van krijgen.
Niemand kende hem. Okay, de professionele hulpverleners wisten ambtshalve zijn naam, maar verder niemand. Niemand kende zijn achtergrond, hoe het zover gekomen was, of hij nog familie had.
Vandaag is hij op kosten van de gemeenschap begraven. Aan het graf de regelend ambtenaar, een welzijnswerker en iemand van de thuiszorg.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Carel de Mari of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »