Schrijf mee!
« »

Communicatie, Maatschappij

Cookies, toestemming en derde partijen

16 februari 2021 | 120w | Luc Verschuren | 6

Tegenwoordig kun je geen enkele website openen, een nieuwsbericht lezen op je telefoon of je dient cookies te accepteren. Zo heb ik even de moeite genomen om te kijken aan wie je die toestemming verleent indien je bijvoorbeeld een recept op Smulweb wilt bekijken.

Meestal wordt volstaan met alles accepteren of bepaalde partijen uitsluiten. Dit laatste kan niet altijd want die vallen dan weer onder de “essentiële” cookies, ofwel zonder toestemming, geen toegang tot het artikel in kweste. Makkelijk is het beslist niet, je kunt zelfs spreken van een hele exercitie om erachter te komen aan wie je eigenlijk toestemming verleent. In het geval Smulweb, met uw toestemming gaan maar liefst 133 verschillende partijen aan de haal met uw gegevens!

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Luc Verschuren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

17 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »