Schrijf mee!

Schrijvers

Linda van Pelt



Biografie van Linda Van Pelt

Wie schrijft die blijft!

Als kind wist ik al wat ik wilde worden. Schrijver!
"Wat ik daar precies bij dacht, is verdwenen in een wirwar aan herinneringen.
Nu, decennia later, schrijf ik nog steeds, nu ook voor mijn werk.

In de loop der jaren hebben talloze mensen hun sporen nagelaten in mijn hoofd.
Zoals de jongen met zijn body-builderslook en rammelende piercings, een van de voorvechters van het Animal Liberation Front (ALF), die wegens brandstichting in een proefdierenlaboratorium in de gevangenis zat, en zulke lieve, zachte ogen had. Zoals de 38 jaar jonge vrouw die bijna niet anders kon dan op bed liggen en wachten op de dood, maar nog zo verschrikkelijk aan het leven hing.
En niet te vergeten de man, die een zware maagoperatie onderging en daarna met een gewichtsverlies van 80 kilo zichzelf tot de helft reduceerde maar dik won aan zelfvertrouwen.

En zo zijn er nog veel meer. Mensen die mij allemaal, ieder op hun eigen wijze, het mooiste hebben gegeven wat een mens kan krijgen: levenservaring.

Every face tells a story, als je maar wilt kijken. En luisteren. De inspiratie hangt als het ware in de lucht.

In het dagelijks leven raak ik nogal eens verdwaald zonder houvast aan de TomTom. Maar op de weg-van-woorden vind ik bijna vanzelf de koers. Dit is kennelijk het levenspad dat het beste bij me past. Een route die ik nog heel lang hoop te blijven volgen.

Statistieken van Linda Van Pelt

Linda Van Pelt schrijft op 120w sinds 31 augustus 2011 en heeft sindsdien 114 woorden geschreven, verdeeld over 1 stukjes (gemiddeld 114 woorden per stukje). Voorts heeft Linda Van Pelt 2 reacties geplaatst.

Leeslijst van Linda Van Pelt

Dit zijn de stukjes op 120w die Linda Van Pelt op zijn/haar leeslijst heeft staan:
Er zijn nog geen stukjes toegevoegd aan deze leeslijst.

Cultuur, Eten & drinken, Maatschappij

Letteren trek

31 augustus 2011 | 114w | Linda van Pelt | Link | 1 reactie | 0 |

Die speciale geur, smaakpapillen prikkelend. De kick van kijken. Oké, liefde gaat door de maag, maar het oog wil ook wat. Opwinding bij het eerste voorproefje. De ene keer stevige kost, de andere meer trek in iets lichters. En alles smaakt naar meer. Hoe anders nu onze lust steeds meer […]