Schrijf mee!
« »

Cultuur, Maatschappij, Mensen, Natuur

Paradijs, Noord-Holland

21 augustus 2017 | 120w | Peter Mabelus | 14

Als we hier om eens heen kijken zou je niet snel zeggen dat we hier midden in “Het Paradijs” staan. Uitgestrekte weilanden tot aan de horizon, in welke richting je ook kijkt. Slechts doorkliefd door een slingerende boerenlandweg met daaraan een half dozijn woningen en een groot boerenbedrijf met stolpboerderij. En toch staan we hier in “Het Paradijs,” al moet ik eigenlijk zeggen “Paradijs.”
Paradijs is een buurtschap in de gemeente Opmeer, in de provincie Noord-Holland. Met de naam Paradijs wordt niet alleen de bewoning aan de gelijknamige straat bedoeld, maar ook het land en bewoning er direct omheen, aan de Oosterboekelweg. Het buurtschap is gelegen tussen de buurtschappen De Weere en Gouwe.
Het straatnaambord wordt met enige regelmaat gestolen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Peter Mabelus of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

34 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »