Schrijf mee!
« »

Cultuur, Maatschappij, Mensen

Zwarte vrijdag

22 november 2022 | 120w | Luc Verschuren | 1

De meningen over de oorsprong en de betekenis zijn duidelijk verdeeld. Tegenwoordig wordt de term gebruikt om kooplustigen te enthousiasmeren om vooral maar méér te kopen. Daartoe worden kortingen beloofd die in praktijk niet altijd een prijsvoordeel opleveren.

Een aardige (en alternatieve) verklaring is dat pas op het einde van het jaar zwarte cijfers werden geschreven door winkeliers, waar rode bedragen tot dan, het lopende boekjaar, in de boeken opgetekend waren. Dat de term inmiddels mateloos populair is blijkt uit dat nagenoeg wereldwijd Black Friday bekend is.

Gelukkig heb je zelf in de hand of je je laat meevoeren door de gekte. Ik winkel gewoon op de pc, dan hoef ik tenminste de deur weer niet uit met dit weer.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Luc Verschuren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »