Schrijf mee!
« »

Communicatie

Wetenschap en makkelijk oorlog voeren

8 november 2012 | 120w | Aya | 0

De wetenschap is de drang naar makkelijk oorlog voeren. De speer, het mes, de pijl en boog, bommen, kogels en kernwapens. Bij toeval vonden ze paracetamol uit, of hondenbrokken.

Ik heb gezocht. Ik heb niet gevonden. De leegte is heerlijk. Je duikt erin, verdrinkt meteen. Mijn echo weergalmt overal. Ik krijs, luister en krijs weer. Niemand die me horen kan. Niemand die zijn haren uit zijn hoofd trekt. Verdriet. Niemand die met borden en glazen gooit. Woede. Niemand die wegzakt in een niet te stoppen kanker. Ziekte. Niemand die het hoofd gebogen houdt. Verlies. Niemand die begraven moet worden. De dood. Maar wie zal mij begraven als ik ooit de mensheid doe uitsterven?

Makkelijk oorlog voeren betekent einde zonder begin.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Aya of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »