Schrijf mee!
« »

Fictie, Liefde, Mensen

Aan de vijver

31 augustus 2012 | 120w | G.J. van Gisteren | 2

Maandenlang had hij toenemende tweespalt ervaren. Smijten met deuren, hysterisch kijven en schrijnend wenen in de slaapkamer. Regelmatig was de heer des huizes verbolgen de voordeur uit gemarcheerd om later beneveld terug te keren. Een week geleden was onstoffelijke agressie stoffelijk geworden en daarmee was het huwelijk verleden.

Had hij de voormalige geliefden maar kunnen seconderen. Helaas limiteert zijn conditie hem tot catatonisch observeren hoe de betrekking teloor ging. Heden was zij met haar kroost vertrokken. Valiezen en verhuisdozen vol herinneringen waren de voordeur gepasseerd. Wachtend op vervoer was hij overgeslagen.

“Te Koop” belemmert nu zijn blikveld op de voordeur. Melancholiek, met een bevroren glimlach op zijn verweerde gelaat, hengelt hij verder naar de vis die hij nooit gaat verschalken.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van G.J. van Gisteren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

4 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »