Schrijf mee!
« »

Maatschappij, Mensen

De honderdtwintig

30 juli 2011 | 120w | Defrysk | 0

Zwitserland wordt te duur, de munt is sterk, buitenlandse toeristen blijven weg of logeren korter. De Zwitsers zelf doen, als het even kan, schaamteloos goedkopere boodschappen bij hun Duitse buren.
Onwillekeurig moest ik bij dit nieuws even denken aan ‘de honderdtwintig‘ in Vaals. Overbelasting door ‘uitkeringstoerisme’.

Vaals ligt dicht bij de Duitse grens. Wat doen Vaalsenaren als de goederen over de Duitse grens goedkoper zijn? Dapper in Vaals lokale boodschappen doen of, net als de Zwitsers, even over de grens kijken?
Poolse en Roemeense uitkeringstoeristen, woonachtig in Vaals, staan dan samen met raszuivere Vaalsenaren in de rij bij de kassa van een Duitse ALDI.
Misschien moeten Vaalsenaren vaker in ‘de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet’ spiegel kijken.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Defrysk of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »