Schrijf mee!
« »

Communicatie, Cultuur

BN begint met B

22 januari 2011 | 120w | Gavi Mensch | 0

Bekend worden is niet moeilijk, lijkt mij. Totaal onbekende mensen ‘doen aan zingen’ op een podium voor enkele, mij vrijwel onbekende, juryleden die beoordelen of hét goed is. Heel de mikmak erachter juicht, jankt en jubelt op commando en de telefonie bedrijven vermaken zich met de sms-opbrengsten voor ‘votes’. Heb je daar eenmaal je bekkie opengetrokken dan ben je BN-er. Klaar! De mij vrijwel onbekende juryleden zijn de Jacques d’Ancona’s van deze tijd. In een ver verleden was die ook ergens jurylid van, geloof ik. Of clown. Of verkoper van brillen. Nu bemoeit hij zich met een vijftigpluspartij. Enkele van de mij vrijwel onbekenden zijn al erelid. Veel bekende Nederlanders beginnen met B’s: Blond, Bekkie, Blèren, Brillen, Bejaard en Bloot.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Gavi Mensch of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

3 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »