Schrijf mee!
« »

Maatschappij, Mensen, Natuur

Hoog en droog

27 juli 2021 | 120w | Luc Verschuren | 4

Vooral de laatste jaren is er voor de grootverdiener en de moedige en dappere medemens onder ons een uitje van jewelste. Het beklimmen van de hoogste berg ter wereld: de Mount Everest. Dat dit niet ongevaarlijk is horen we keer op keer. Sommige klimmers keren namelijk niet terug en vinden hun dood op de berg. Geld en macht hebben daar geen waarde, het is de natuur die de lakens uitdeelt.

Die doden keren niet vanzelf terug naar beneden maar blijven waar ze zijn en vormen zo hun eigen grafmonument als bevroren sculptuur. Inmiddels zijn zo vermoedelijk al TWEEHONDERD lichamen daar, van gestorven bergbeklimmers die door de kou uitstekend bewaard gebleven zijn. Krijgt het toch een andere lading dat ever rest.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Luc Verschuren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

27 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »