Schrijf mee!
« »

Maatschappij, Politiek

Voltooid leven

6 februari 2020 | 120w | tslinger | 9

De wereld raast langs in glimmende iPads en snelle smartphones. Ik sta als vergeten desktopcomputer in een donker hoekje stof te verzamelen.
Lampje gaat aan, lampje gaat uit. Jarenlang in de sluimerstand adem ik slechts sluipstroom. Op de achtergrond haal ik keurig elke twee minuten de e-mail binnen: nieuwsbrieven, reclame. Echt iets belangrijks te melden heb ik ook niet. Een langzame videokaart, te weinig werkgeheugen, de investering in dure software niet waard.
Lampje gaat aan, lampje gaat uit. Er is een nieuwe beveiligingsupdate beschikbaar. Ik zet hem braaf in het lijstje met alle andere, maar van een toekomstige herstart lijkt geen sprake meer. Ik wacht op het moment dat iemand de stekker eruit trekt.
Lampje gaat aan, lampje gaat uit.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van tslinger of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

17 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »