Schrijf mee!
« »

Communicatie, Eten & drinken, Maatschappij, Mensen

Evergreen

1 oktober 2020 | 120w | Luc Verschuren | 2 |

Buurtslager Marcel Mourmans richtte in het Maastricht van de jaren 60 Mora op. Dat een succesnummer met de juiste ingrediƫnten nogmaals versneld groot kan worden en blijven, bewijst actrice Juliƫtte de Wijn. Met haar alter ego Cora van Mora bestiert zij al meer dan 30 jaar menig reclameblok op radio en TV. Gehuld in de onmiskenbare witte jas en het kapsel dat al jaren hetzelfde is, is zij verworden tot een waar boegbeeld van de snacks, en met name van de kroket.

Een en ander betekent dus dat vrijwel iedereen weet wie het alter ego is ongeacht of je kroketten van Mora koopt. Bewust of onbewust denk je toch aan Cora, zonder meer een knappe prestatie. Met recht een evergreen.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Luc Verschuren of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

10 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »