Schrijf mee!
« »

Communicatie

Vrije worp

4 november 2019 | 120w | Guido Aerts | 1 |

Een worp doen naar bekendheid?
Het kan door bijvoorbeeld mee te doen aan een wedstrijd, die je dan wint. Vervolgens stromen uitnodigingen toe om op te draven in talkshows, opinieprogramma’s en noem maar op.
Begrippen als pleonasme en tautologie werden reeds uitvoerig beschreven. Als de definities al duidelijk zijn, blijft men toch op zijn honger zitten voor wat betreft de voorbeelden die aantonen wanneer deze taalvormen als foutief worden bestempeld.
In haast elke viskraam heeft men het over ‘verse vis’ en op de voorverpakte plakken koeienkaas in de supermarkt staat de melding ‘weidemelk’ alsof er ook zoiets als ‘stalmelk’ kan gepromoot worden.
Wie doet een worp naar het definiëren van deze reclameboodschappen of moeten wij, schrijvers, ze als stijlfiguren bestempelen?

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Guido Aerts of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

1 reactie

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »