Schrijf mee!
« »

Eten & drinken

Picknickleed

15 april 2014 | 120w | Irma Moekestorm | 11

Languitgerekt heb ik me geïnstalleerd op een picknickkleed nabij een boerensloot. Loom droom ik weg, totdat ik plots word opgetild en in het water beland. Klaarwakker nu, begin ik verwoed te watertrappelen. Als ik merk dat mijn voeten de bodem raken, zodat ik mijn hoofd en schouders boven water kan houden, kalmeer ik.

Een onverwacht toegestoken hand masseert mijn nek en maakt dat de kilte algauw wordt verdrongen door een aangename tinteling. Geoefende vingers dwingen mij mijn hoofd te buigen, totdat zachte lippen de mijne omsluiten en me de adem benemen.

De frisse lucht opslurpend kom ik weer bij zinnen. Ik word op de kant getrokken en dan achteloos weggeworpen; een geknakt rietje, achtergelaten tussen de rietkraag aan de waterkant.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Irma Moekestorm of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

8 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »