Schrijf mee!
« »

Communicatie, Maatschappij, Studie & werk

De Sneeuwman

17 december 2013 | 120w | Irma Moekestorm | 17

Voor de laatste keer sta ik voor het raam van mijn nu lege kamer op de campus, vanwaar ik uitzicht heb op de universiteit. Dikke vlokken dwarrelen naar beneden en laten een laagje achter op het trottoir.
Dat wordt een witte kerst, concludeer ik tevreden. Nog mooier had het kunnen zijn, als hij niet…

Ik schokschouder. Als hoogleraar criminologie had hij maar beter moeten weten. Een kat in nood maakt rare sprongen, zo luidde immers zijn favoriete uitspraak. Hoe vaak heeft hij dat mij, zijn studente, niet voorgehouden?

Ik kijk hoe het bloedspoor op het trottoir langzaam maar zeker gecamoufleerd wordt door de sneeuw. De contouren van zijn lichaam zijn nog te zien. Nog even. Dan zijn alle sporen uitgewist.

Waarderen en delen

Waardeer je dit stukje van Irma Moekestorm of juist niet? Geef hieronder een en/of deel het met anderen!

soortgelijke stukjes

14 reacties

Reageren

120
Wees geen muurbloem, laat je mening achter!
Houd het netjes. Je hebt 120 woorden. Huisregels.

Heb je dit stukje ook al gewaardeerd?

Geen zin om de volgende som op te lossen? Log dan in! * De CAPTCHA-code is verlopen, probeer opnieuw.


« »